Jak napisać dobre CV?
Obecnie rynek zatrudnienia jest płynny, a firmy w wyniku zmian kadrowych często poszukują nowych osób do swojego zespołu, co przekłada się na przyspieszenie procesu rekrutacji. Dlatego większość przedsiębiorstw wymaga teraz wyłącznie curriculum vitae, bez listu motywacyjnego. Sprawdź, jak napisać dobre CV!
Dlaczego CV jest tak ważne?
Jest to skrócony, punktowy życiorys. Taka konstrukcja uniemożliwia tak dokładne opisanie swojej dotychczasowej kariery, przedstawienie zalet i motywacji kierujących poszukiwaniem pracy, jak pozwalał na to list motywacyjny. Niestety, dziś wszystko dzieje się szybko i większość rekruterów po prostu nie ma czasu czytać rozbudowanych opisów, dlatego pierwszy etap selekcji kandydatów w większości firm ograniczony jest do analizy CV. Z tego powodu ważne, by było ono dobrze napisane, bo to od niego zależy, czy dana osoba zostanie zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną. Prawidłowy sporządzony dokument musi:- przedstawiać kandydata w pozytywnym świetle,
- być rzeczowy, skupiać się na konkretach,
- być zwięzły, nie powinien być zbyt długi, by nie zniechęcić rekrutera do czytania,
- mieć intuicyjną, czytelną formę z wyraźnie wyodrębnionymi sekcjami danych.
Jakie sekcje powinno mieć dobre CV?
Pytanie o to, jak napisać CV, sprowadza się również do tego, jakie sekcje informacyjne powinny się w nim znaleźć. Koniecznie należy zawrzeć:- dane osobowe,
- wykształcenie,
- doświadczenie zawodowe,
- umiejętności,
- zainteresowania.
Dane osobowe
To miejsce, w którym należy wskazać imię oraz nazwisko, datę urodzenia, adres, numer telefonu oraz adres e-mail.Wykształcenie
Należy wskazać maksymalny uzyskany stopień, a nie wymieniać wszystkich ukończonych szkół. Dla przykładu:- wykształcenie wyższe magisterskie - uczelnia,
- wykształcenie średnie - szkoła.
Doświadczenie zawodowe
Jeśli dana osoba pracowała w różnych zawodach, najlepiej jest wskazać tylko te, w których zdobyła doświadczenie przydatne do wykonywania nowej pracy.Umiejętności
Chodzi o te, które okażą się ważne w pracy, o którą stara się kandydat, jak np. obsługa programów pakietu Office przy aplikowaniu do zawodów biurowych czy znajomość SEO dla przyszłego pracownika agencji interaktywnej.Zainteresowania
Idealnie, kiedy pokrywają się one z profilem stanowiska. Dla przykładu: nowe technologie - rekrutacja w branży IT.Skorzystaj z pomocy!
Skoro CV to dziś jedyny dokument, którym można przekonać do siebie rekrutera, musi ono być idealne. Dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy specjalistów. Warto udać się do firmy, której przedstawiciel podpowie, jak napisać CV, by przyciągnęło ono uwagę, a później przygotuje do rozmowy kwalifikacyjnej. Zwiększy to szanse na zatrudnienie.Polecane artykuły
Dlaczego warto zainwestować w torbę papierową z nadrukiem?
Opakowania z papieru mogą w firmie przydać się w najróżniejszych sytuacjach. Torba papierowa z logo to nie tylko dobre rozwiązanie dla sklepów, ale i wielu innych przedsiębiorstw. Sprawdzają się świetnie np. podczas konferencji, jak i targów branżowych. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, cz
Bramka RFID – czym jest i gdzie się ją stosuje?
W biurach, instytucjach, ale i w magazynach – nowoczesne technologie znajdują coraz szersze zastosowanie. Jednym z takich rozwiązań są bramki RFID. Urządzenia te pozwalają łatwo wyeliminować pewne błędy i uskuteczniają proces identyfikacji osób i przedmiotów. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten tema
Torby papierowe z nadrukiem – o czym warto pamiętać?
Opakowania, jakimi dysponuje sklep czy inna firma, to coś więcej niż np. sposób na przeniesienie zakupów. Torby reklamowe z nadrukiem stanowią doskonały nośnik treści promocyjnych, z którymi zapoznaje się nie tylko osoba korzystająca z danych usług, ale i często ludzie wkoło. O czym warto pamiętać p
Bramki i inne rozwiązania technologii RFID – poznaj je teraz
Technologia Radio-Frequency Identification znajduje zastosowanie w najróżniejszych branżach. Bramki RFID są obecne w wielu jednostkach, zarówno firmach prywatnych, jak i instytucjach państwowych. Pozwalają skutecznie monitorować ruch osobowy i przedmiotów, w tym firmowych produktów i pojazdów. Gdzie