Jak napisać CV? Praktyczny poradnik
Wiele osób popełnia błędy, pisząc curriculum vitae. Często są one dyskwalifikujące w oczach rekruterów. Dlatego warto sprawdzić nie tylko, jakie sekcje informacji zawrzeć w dokumencie, ale też, jak je przedstawiać. Zobacz, jak napisać dobre CV, by ukazać się w pozytywnym świetle, a jednocześnie nie zrazić przedsiębiorcy.
Układ to nie wszystko
Nie wystarczy wiedzieć, jakie nagłówki stworzyć w dokumencie, by dobrze się prezentował. Jest on wizytówką kandydata, buduje jego obraz, wywiera w oczach pracodawcy pierwsze wrażenie, od którego zależy, czy ten zechce poznać bliżej daną osobę w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Istotne więc, by CV było atrakcyjne, czytelne, ale przede wszystkim merytoryczne i zwięzłe. Puste rubryki odstraszają brakiem doświadczenia, ale nadmiar treści zniechęca do czytania. Regułą jest zachowanie złotego środka.I - tylko prawdziwe informacje
Pierwsza wskazówka dotyczy pisania prawdy. Są kandydaci, którzy chcąc zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacji, rozbudowują życiorys o informacje odbiegające od rzeczywistości. Najczęściej jest to dodawanie do sekcji doświadczenia zawodowego obowiązków, którymi tak naprawdę dana osoba nie zajmowała się w poprzedniej pracy. Nie należy tak robić. Przede wszystkim jest to posunięcie niezgodne z prawem. Nie tylko to powinno zniechęcić do oszukiwania. Metoda taka ma przysłowiowe krótkie nogi. Pracodawca szybko zweryfikuje realną wiedzę i umiejętności. Niemal zawsze pierwsza umowa ma charakter próbny, dlatego, nawet jeśli uda się otrzymać posadę na podstawie fałszywych informacji, nie znaczy to, że się ją utrzyma.II - operowanie konkretami
Wiele osób ma tendencję do stosowania rozbudowanych zdań. Tymczasem, jedna z kluczowych podpowiedzi dotyczących tego, jak napisać CV, brzmi - operowanie konkretami! Należy pisać zwięźle. Rekruter chce zobaczyć wiedzę, umiejętności i dotychczasowe doświadczenie zawodowe, a nie czytać wypracowanie. Atrakcyjny życiorys powinien być kierunkowy, czyli zawierać informacje ważne z punktu widzenia stanowiska. Jeśli zatrudniony zmienia pracę np. w obrębie w tej samej branży, nowego pracodawcę zainteresuje, jakich konkretnych rzeczy nauczył się w dotychczasowej firmie i co pozytywnego wniesie do jego organizacji. Informacje o zajęciach dorywczych w czasie szkoły (np. roznoszenie ulotek) są zbędne.III - fotografia dobrą praktyką
Dodanie zdjęcia nie jest obowiązkiem, ale jest dobrą praktyką, którą doceniają rekruterzy. Odpowiednia fotografia przedstawi kandydata w dobrym świetle. Nie może to być jednak zdjęcie prywatne, w nieschludnym stroju czy kadr z wakacji. Warto wykonać profesjonalną, tzw. biznesową sesję ze specjalistą. Zdjęcie pokaże, że nie masz nic do ukrycia.Dbaj o wizerunek z fachowcem!
Dobrze jest skorzystać z konsultacji w firmie oferującej przygotowanie do rekrutacji. Fachowiec doradzi, jak napisać CV, jak ubrać się na rozmowę, jakie zalety wskazać, a które wady sprytnie zamaskować. To pozwoli osiągnąć sukces!Polecane artykuły
Dlaczego warto zainwestować w torbę papierową z nadrukiem?
Opakowania z papieru mogą w firmie przydać się w najróżniejszych sytuacjach. Torba papierowa z logo to nie tylko dobre rozwiązanie dla sklepów, ale i wielu innych przedsiębiorstw. Sprawdzają się świetnie np. podczas konferencji, jak i targów branżowych. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, cz
Bramka RFID – czym jest i gdzie się ją stosuje?
W biurach, instytucjach, ale i w magazynach – nowoczesne technologie znajdują coraz szersze zastosowanie. Jednym z takich rozwiązań są bramki RFID. Urządzenia te pozwalają łatwo wyeliminować pewne błędy i uskuteczniają proces identyfikacji osób i przedmiotów. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten tema
Torby papierowe z nadrukiem – o czym warto pamiętać?
Opakowania, jakimi dysponuje sklep czy inna firma, to coś więcej niż np. sposób na przeniesienie zakupów. Torby reklamowe z nadrukiem stanowią doskonały nośnik treści promocyjnych, z którymi zapoznaje się nie tylko osoba korzystająca z danych usług, ale i często ludzie wkoło. O czym warto pamiętać p
Bramki i inne rozwiązania technologii RFID – poznaj je teraz
Technologia Radio-Frequency Identification znajduje zastosowanie w najróżniejszych branżach. Bramki RFID są obecne w wielu jednostkach, zarówno firmach prywatnych, jak i instytucjach państwowych. Pozwalają skutecznie monitorować ruch osobowy i przedmiotów, w tym firmowych produktów i pojazdów. Gdzie